Deze stap is blijkbaar nogal belangrijk. Het juist plaatsen, en de verstevigingen zijn noodzakelijk omdat alle krachten van het fietsen op deze aluminumrail terechtkomen.
Eerst probeer ik alle onderdelen gewoon uit alvorens ze definitief te verankeren. Bij dit stukje zijn de gaatjes niet perfect uitgeboord. Het pastic stukje van het stuur dat hierin moet draaien, doet het niet goed.
Dan maar het gaatje groter uitvijlen zodat het blokje toch goed kan kantelen. Hier komen geen krachten op.
Nadat de trapas-boom geplaatst wordt met 4 vijzen op het hoofdframe, komt rondom een volledige versteviging aangebracht, ingepopt. Daarrond komt dan nog een verbreeding volledig vastgezet met stevige bouten en moeren. Dit alles maakt het geheel heel stevig.
Toch wat last om alle bouten er goed in te krijgen, veel speling is er niet. Soms moet ik met de boormachine de gaatjes eens afronden door het passend stuk.
Nog een fotootje om het geheel met de trapas-'boom' te aanschouwen...
Hallo Johan,
BeantwoordenVerwijderenErg fijn dat je de bouw middels je blog wereldkenbaar maakt. Ik heb twee dagen geleden hetzelfde bouwpakket met framenummer 299 gekocht. Ik heb al veel gehad aan je foto's, maar moet de trapas-boom nog plaatsen.